Alireza Labeshka i Parisa Hakiminia (Iran)
Rezydencja: lipiec 2013
Alireza Labeshka (ur.1986) – jest dyrektorem i kuratorem teherańskiej Galerii Raf Art w Iranie. Jego zainteresowania w szczególności koncentrują się na problemach globalizacji i nowych możliwościach kuratorskich w kręgu irańskiej sztuki współczesnej. Labeshka pracował jako kurator w galeriach sztuki zarówno w Iranie i innych krajach, m.in. w USA, Portugalii i Korei Południowej. Jego podbudowane teorią działania kuratorskie poszerzają rozumienie dyskursu dotyczącego irańskiej sztuki współczesnej i stanowią ciągłą eksplorację hybrydowych tożsamości w krajach trzeciego świata lub sfery postkolonialnej, takich jak Iran.W swojej galerii organizuje pobyty rezydencyjne dla kuratorów i artystów, prowadzi warsztaty i panele dyskusyjne, realizuje międzynarodowe wystawy dla nowej generacji odbiorców zainteresowanych przenikaniem się współczesnej teorii kytycznej i sztuki. Labeshce udało się wprowadzić Raf na mapę irańskiej sceny artystycznej jako ważną przestrzeń alternatywną. Jego publikacje obejmują zróżnicowane tematycznie artykuły, wywiady i recenzje dla kilku irańskich periodyków poświęconych sztuce, takich jak Golestaneh, oraz do katalogów wystaw artystów irańskich, a także teksty krążące w obiegu cenzurowanym i w internecie. W swoim życiorysie Alireza Labeshka wspomina również o swoich doświadczeniach z pracy w charakterze nauczyciela teorii sztuki oraz artysty wystawiającego na wystawach fotografii.
Parisa Hakiminia (ur. 1989) – jest architektką i menadżerką sztuki zamieszkałą w Teheranie. Ukończyła Uniwersytet Architektury Kashan i jest członkinią Grupy Architektonicznej i Planowania Przestrzennego Ham-Sayeh. Główne tematy, nad którymi pracuje Ham-Sayeh to: własność publiczna w Teheranu i jej związki z demokracją, przestrzenie artystyczne w Teheranie w kontekście adaptacji budynków, badaniach socjologicznych neoklasycznej fali w architekturze Teheranu. Parisa Hakiminia zaprojektowała także wiele wystaw w ramach projektów galerii Raf, była również (we współpracy z pracownią DiMatti) autorką projektu renowacji i dekoracji wnętrz budynku galerii. Opublikowała też wiele fotografii architektury wykonanych dla czasopism architektonicznych, m.in. dla Mokkab i Sharestan. Obecnie pracuje nad projektem zatytułowanym "Autostrady jak węże", w ramach którego prowadzone są badania nad gwałtownym wzrostem liczby autostrad w Teheranie i niszczeniem starych budynków, co prowadzi do fałszowania miejskiej pamięci.
Rezydencja realizowana w ramach projektu RE-DIRECTING: EAST dzięki finansowemu wsparciu Miasta Stołecznego Warszawa oraz Ambasady RP w Teheranie.